Jak wcześniej informował resort infrastruktury, zmiana wysokości opłat, które były jednymi z najniższych w Europie, została przeprowadzona po ponad 20 latach i miała na celu urealnienie kosztów funkcjonowania stacji kontroli pojazdów. W podwyżce uwzględniono koszty wynagrodzeń diagnostów, utrzymania nieruchomości i mediów, bieżącej eksploatacji urządzeń wraz z ich legalizacją, przeglądami i naprawami. Według MI nowe stawki zostały określone zostały tak, by odzwierciedlić realne koszty prowadzenia działalności diagnostycznej.
Najważniejsza zmiana dotyczy samochodów osobowych. Obowiązująca od piątku opłata za badanie techniczne została podniesiona z 98 do 149 zł.
Wyższe stawki wprowadzono też dla innych pojazdów: stawka za motocykle i ciągniki rolnicze wzrosła do 94 zł, motorowery do 76 zł, samochody ciężarowe i specjalne, ciągniki siodłowe o DMC 3,5–16 t do 234 zł, a powyżej 16 t do 269 zł. Z kolei stawka za przyczepy ciężarowe i specjalne do 3,5 t wynosi teraz 119 zł. Badanie specjalistyczne instalacji do zasilania gazem kosztuje 96 zł, zatem w przypadku samochodu osobowego stawka za badanie wyposażonego w nią pojazdu wynosi w sumie 245 zł.(PAP)
gkc/ pad/
